TE! (två bokstäver.. T och E)

Jag förstår inte varför en så stor del av Svenska folket ska krångla till ett sånt enkelt ord med en extra bokstav eller ännu värre en apostrof..

Första gången jag störde mig på det va när jag skulle träffa en projektledare på Salius gymnasiet i Eslöv och det stod på fikets meny att dom sålde och serverade The...
VA?!

Jag förstår inte?! Är det ett dåligt försök till att skriva på engelska? The, vad är det liksom?
Det finns inget svenskt ord som stavas på det viset.. Saken är dock att inte ens på engelska stavas te så.
Den korrekta stavningen på Engelska är Tea, och på Svenska te.

En skola om något måste väl veta det!

Två bokstäver och inget annat, inget h, ingen apostrof.. Inget konstigt, bara två enkla bokstäver som tillsammans smakar ljuvligt!
:)


Kommentarer
Postat av: Annis

Haha.. Det är sant, brukar skriva TE men det rätta i ord boken är ju THÉ så i bland skriver jag så :P

2013-01-17 @ 00:52:58
URL: http://annisj.blogg.se
Postat av: sandra

Annis! Haha va e de för ordbok du läst? finns inget svenskt ord som stavas the'..

2013-01-18 @ 11:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0