Framtiden: ?

Alla frågar alltid mig vad jag ska göra efter gymnasiet.. (vi går trots allt ut till sommaren). I nästan 1 år har folk varit på mig och frågat, och jag har absolut inte haft någon aning.
Och det var inte förrän för ungefär 2 månader sen jag började tänka efter vad jag verkligen vill med mitt liv.


jag fattar inte hur kan man veta det så tidigt? liksom jag är 18 år, jag är fortfarande ungdom som inte ens kan tänka sig att börja jobba, och leva på pengar som man själv måste jobba 9 timmar per dag för att få ihop. Betala räkningar som man fattar hälften av m.m.
Det är som att man ger upp sin ungdom, sin frihet, (den lätta perioden i sitt liv). Jag är helt seriöst livrädd för att växa upp,
med tanke på hur bekvämt jag har det nu.


Men nu är det i alla fall bestämmt, jag ska söka på en fotohögskola i Göteborg, och på ett College i USA där man läser Multimedia. Och sen en bild/foto skola som ligger någonstans i värmland (Brobys Grafiska)
Sen får man se vart jag hamnar. Det är ju inte alls säkert jag kommer in på något av ställena, men jag ska söka, se och hoppas !


Lilla sandra ska äntligen växa upp, men jag har lovat mig själv att inte bli vuxen på LÄÄNGEEE !
Sandra ska fortfarande vara sandra oavästt hur hon väljer att fortsätta sitt liv !


:) Puss på er alla

Sandra har fått upp ögonen för framtiden

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0