Sandra skriver IGEN...!!?!?!ö.. Wooooow

Ush, vad ska jag göra med mitt liv,

Varning för mega långt och faktiskt tråkigt inlägg, min egna disskussion med mig själv om hur jag ska göra med mitt liv..

En eller två terminer till i SB? Ska jag kämpa med matten o få ett associate degree eller ska jag lägga ner allting och…? Ja va händer då. Allting jag gjort fram tills ju känns ju ganska onödigt då. Och vad gör jag istället? Åker hem till Sverige o sitter där, skaffar mig ett jobb på ICA eller något annat vanligt och enligt mig tråkigt jobb i ett desperat försök att få ihop pengar så jag sen kan fly landet och hitta på något annat?

Nä, planerna just nu känns ganska vaga. Jag gillar USA, jag gillar världen, och jag e trött på att bara sitta hemma, se alla vänner skaffa pojkvänner, villa, barn och gnälla över alla problem dom helt plötsligt skaffat sig.. Nä tack. Jag vill ut o se världen , ha kul, mötas av människor som istället för att lägga energin på problem och sånt dom mår dåligt över,  gör något som dom  blir glada och positiva av.

Okej, om man tänker långtsiktigt: vad vill jag göra med mitt liv?

-Fotograf, (nöjes, människo, studio, tidning …allt)

-Filmskapare, (vadsomhelst egentligen, film är kul)

-Cinematographer,

-Editor,

-Ljussättare (på teater o konserter)

-Tv, (jobba med tv production, DP, Cam Operator, Editor, till och med Director)

-Bartender, (Ayia Napa, hade varit as kul)

HÄR, har vi mitt problem, jag har inte en sak som jag vill bli och vill kämpa med, jag har 20.. Jag är helt klart mest inne på Cinematography och Editor eftersom det är roligast, men det är inte det som jag är bäst på därför har jag mina andra alternativ också!

Cinematographer med Bartenderutbildning och editor skills i bakfickan hade varit drömmen.

Satt och kollade på skolor för en stund sen, finns hur många som helst med inriktning på cinematography, (jag går ju i skolan för att lära mig så man kan alltid bli bättre, right?) men me vägen dit är lång,. X-antal timmar matte, historia och sådant tråkigt. Och vad får jag ut av en AA-degree?!.. öhum..

Nä men, det är detta jag vill bli, jag måste kämpa har jag bestämt mig nu, !! lite matte liksom (nu gråter jag inombords MATTE!?!? Blää) NÄ MEN JAG SKA KLARA DET:! Matte ska inte få stoppa mina drömmar!!

 

Och till nästa inlägg (om 6 månader , jaa jag e dålig på att uppdatera men de e sååå tråkigt.) så kommer jag ha hunnit ändra mig 10000 ggr.

När jag ändå är igång o skriver så kan jag uppdatera lite allmänt om hur allting går. För att inte tråka ut för mycket kan jag begränsa mig till 3 punkter (lärde jag mig i svenskan åk 2 i gymnasiet) haha,

1. Tillbaka i SB

2. Hajskräck….

3. Ny adress..

1. Jag e tillbaka i värmen, känns underbart. SNÖ I MY ASS (hatar snö….)

Ny fräsh lägenhet o nya rumskamrater. Lite kul.

Dock så spenderar jag just nu alldeles för mycket tid till att sakna mina gamla rumskamrater och allting vi gjorde. 
Gamla tiden liksom..

 

2. När mina nya svenska rumskamrater anlände, tog jag upp surfing och dom HAJAR.. OJ, varför har jag aldrig tänkt på det innan. Tråkigt som jag hade en kväll började jag googla runt Hajar + leadbetter beach (där vi surfar) Det visar sig att Santa Barbara stränderna är några av världens mest hajrikaste…. Jag började sen googla hajar… vithajar, laxhajar, hajar hajar hajaaaar…. (va gör man annars när man har tråkigt liksom) OMG jag trodde att vi var safe här i lilla oskyldiga Santa Barbara, men icke.. Dom finns ju för fan överallt!!!?!?!.......

I samma sekund som jag tänkte att jag aldrig mer skulle surfa i hopp om att leva lite längre, så tänkte jag.. vafan, man kan ju dö av allting, bli påkörd, drunkna, flyg krash, bli ihjälslagen eller vad som helst. Ska man ändå dö kan man lika bra dö av en haj, och liksom.. dö lycklig.

 

3.  1021 Cliff Drive #1,  93109 Santa Barbara, USA

Så, jippiie, nu kan ni skicka massa brev o saker till mig. KUL VA?!

Nä nu har jag inget mer att komma med, detta inlägget e redan för långt.

 

HA DE FINT EVERYONE.

Bye


Kommentarer
Postat av: Anonym

JAAA du har bloggat igen! Då blir jag glad! :D Så jag tycker inte du ska vänta i 6 månader tills nästa gång! Jag och Moa vill komma och hälsa på i maj! jag måste bara spara en massa pengar först..

Jag håller också på att fundera vad jag ska göra med mitt liv.. Tråkiga saker.. Och tänk jag är ju gammal, du har ju fortfarande din ungdom! ;D

Saknar dig Sandy! puss! ♥

2011-01-11 @ 20:04:35
Postat av: Hanna

Mitt namn försvann men det var från mig det är ovan. Men det kanske du hade kunnat gissa ;)

2011-01-11 @ 20:05:27
URL: http://hanna21.blogspot.com
Postat av: Anonym

hannaaa!! du e så ung man kan bli! och ni borde verklgien komma hit. spara massssa pengar, ni kan få bo gratis hos mig!! :D

saknar dig med Hannaa :D KOM TILL SB!!!! puss<3

2011-01-11 @ 20:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0