I did it Again!

Jaha, nu är vi tillbaka på ruta ett, jag har halkat efter med mitt bloggande IGEN.
Då kanske jag ska börja med att berätta att jag haft min första midterm i Cinematography och guess what?? det gick riktigt bra :) vi hade det i två delar, den ena var att vi skulle analysera en två filmer från olika årtal och skriva vad som har utvecklats inom cinematographyn.. Yes yes, den delen fick jag ett stort A på. Del två.. ja det var ju själva provdelen.. Vad säger man? den var lite.. speciell, och jag tror hela klassen skrattade sig igenom provet. Väldigt lustiga frågor. Hursom helst 4 fel fick jag på den delen och det resulterade i ett B+. Helt okej ändå. Stör mig bara att jag inte läste på lite mer om just det jag svarade fel på..
Men men, helt illa tyckte jag inte att det var :)
 
Här kommer två exempel på dom roligaste frågorna fråm midtermen:

5.  One night over shooting heroin your roommates are arguing over the relative merits of color sub sampling - particularly 4:2:2 v. 4:2:0. They ask your opinion. You:
  a) get new roommates

10.  The know-it-all geek sitting next to you in class was bragging earlier about shooting in MiniDV because "hey, it's an uncompressed format - you can't get better." You:
 a) Wish you were as smart as the know-it-all geek, and promise to start listening to Curtis' lectures from now on.
 b)Smile smugly, knowing that Digital 8, MiniDV, DigitalBetaCam and most HD formarts are compressed- some information is being lost.
 c) Are glad you're not a geek, but promise to stop sleeping in Curtis' lectures.
 d) Smile smugly, knowing that MiniDV is compressed at 2:1.

HAHA, fatta va rolig vår lärare är. Curtis bieber.
Nej nu ska jag ta en liten paus o käka lite nudlar (Studentmaten nummer ett)
Sen ska jag skriva lite till.

BYE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0